Optimaliseer je webshop, laat geen bezoeker vertrekken zonder aankoop!

 In Webshops, WooCommerce

We leven in een gekke tijd. Door verspreiding van het Corona virus zitten we vrijwel allemaal veel thuis. Als ondernemer maak je je misschien wel zorgen: gaat mijn bedrijf deze tijd overleven? Als eigenaar van een WooCommerce webshop zijn er mogelijkheden: iedereen shopt nu online. Zeker in December. Zorg dat ook jouw webshop helemaal op en top in orde is, zodat het voor jouw bezoekers een feestje is om bij jou te bestellen.

Met deze 7 tips geef jij jouw webshop een snelle boost en zorg jij ervoor dat bestellen bij jou makkelijk is en een lichtpuntje is in tijden van deze pandemie voor jouw bezoekers.

Tip 1: inpakservice

Biedt je klanten optimaal gemak aan als het gaat om het inapkken van een gift. Want hoeveel mensen willen nu momenteel wel niet een ander blij maken? Pak hun cadeaus alvast voor ze in, als ze dat graag willen. Voor je klant ideaal: de cadeaus komen al ingepakt binnen of ze kunnen het direct naar de ontvanger laten verzenden. Voor jou ook ideaal, omdat het weinig moeite kost om net dat stapje meer te zetten voor jouw klant.

Deze extra service kan je realiseren via de product add-ons plugin. Hiermee kan je zelfs eventueel een kleine bijdrage rekenen voor de inpakservice.

Tip 2: gebundelde producten

Door gebundelde producten aan te bieden, denk je mee met je klant en verkoop je waarschijnlijk meer dan dat je zonder de aanbeveling had gedaan. Maak het je klanten ook nog eens aantrekkelijk door een korting toe te passen op de aankoop van het set. Dit kan je realiseren met de bundled products plugin.

Tip 3: verzamel emailadressen

Als er iets waardevol is, dan is het wel een emaillijst met de emailadressen van jouw klanten. Door hun emailadres te verzamelen in de checkout, kan je aanbiedingen naar ze versturen en ze zo overtuigen om weer eens terug te komen. En met de Mailchimp voor WooCommerce plugin is het inschrijven een makkie, omdat je klant alleen maar een vinkje hoeft te activeren in de checkout. Easy as that!

Tip 4: meer kopen, meer korting

Bij sommige producten kan het heel goed werken om een staffelkorting aan te bieden: hoe meer men koopt, hoe meer korting er wordt gegeven. Heel erg aantrekkelijk! Zeker wanneer het gaat om producten die niet bederven en je doorgaans steeds opnieuw nodig hebt. Ook dit is weer gemakkelijk te realiseren, namelijk met een plugin voor staffelkortingen.

Naast staffelkortingen, kan deze plugin nog veel meer. Denk aan gepersonaliseerde kortingsacties en kortingen op winkelwagen niveau (10% korting bij een totale aanschaf waarde van €250, bijvoorbeeld).

Tip 5: haal meer uit verlaten winkelwagens

Je kent het wel: een virtuele winkelwagen vol met moois, maar geen uiteindelijke bestelling. Enorm frustrerend voor jou als webshop eigenaar natuurlijk, jij wilt verkopen! Gelukkig is er de abandoned cart plugin voor WooCommerce. Hiermee kan je opvolging doen aan die verlate winkelwagen en ervoor zorgen dat die aankoop alsnog gaat plaats vinden. Probeer het ook!

Tip 6: toon alle variaties van je product

Je hebt een geweldig product in je webshop in wel 6 kleuren. Die voer je in als variabel product, want dat is wel zo overzichtelijk. Maar daarmee is er meteen ook maar 1 versie ervan zichtbaar in je webshop overzicht voor je klanten… Die moeten maar raden dat er meerdere kleuren beschikbaar zijn. Gelukkig is ook daarvoor een oplossing: de WooCommerce show single variations plugin. Zo komt jouw bezoeker toch dat ene product in zijn gewilde kleur tegen. Weer een stap dichterbij de verkoop.

Tip 7: maak de setting compleet

Maak het een warm welkom voor je bezoekers. Zodat ze weten dat ze bij jou op de goede plek zijn. Zorg ervoor dat je webwinkel helemaal in kerst sfeer is door middel van mooie foto’s en kleuren die passen bij het seizoen. En laat je bezoekers vooral even niet denken aan het Corona virus. Ze zijn bij jou voor hun plezier. Zorg dat ze je vertrouwen, dan zullen de bestellingen zeker niet uitblijven.

Deze artikelen vind je misschien ook interessant

Laat een bericht achter

een bestelling in behandeling nemen in woocommerce handleidingDe beste opties van het woodmart template volgens madoo